بيمارستان امام (ره)بهشهر
۱۳۹۷ سه شنبه ۲۹ آبان
br ENGLISH
فرايند و مقررات پذيرش بستري
 
فرم راهنماي بستري بيمار در بيمارستان امام خميني (ره) بهشهر

هوالشافي

نكات قابل توجه در پذيرش بستري بيماران گرامي و ارجمند بيمارستان

 

بيمار ارجمند ، ضمن آرزوي  شفاي كامل و آرزوي  برقراري  سلامت و شادابي براي شما و باز گشت هر چه زودتر  بيماران گرامي به  جمع خانواده عزيز خود  ، از اينكه با انتخاب اين مركز درماني ،اعتماد خود را به حسن ارائه خدمات درما ني اين بيمارستان ابراز نموده ايد، از شما سپاسگزاريم .

  نظر به كثرت بيماران گرا مي كه تمايل به بستري و درمان در اين  مركز را دارند ،  به منظور اينكه ما نيز بتوانيم جوابگوي عزيزان گرا مي باشيم و تمام ظرفيت درما ني خود  را هر چه بهتر، بيشتر  و ايمن تر ، به بيماران گرانقدر خود  ارا ئه نماييم ، خواهشمند است پس از صدور كارت بستري توسط پزشك ،  نكات ذيل را رعايت فرماييد :

الف - نكات و اطلاعات ضروري مربوط به قبل از بستري :

1-پس از ويزيت بيمار توسط پزشك محترم معا لج در درمانگاه ، در صورت نياز بيمار به بستري شدن يا ا نجام عمل جراحي ، توسط پزشك ، براي بيمار كارت بستري صادر مي گردد.اين كارت به سه برگه ديگر ا لصاق شده است. برگه اول مربوط به شرح حال بيماري ، برگه دوم مربوط به نوشتن دستورات پزشكي و برگه سوم نيز مربوط به اخذ رضايت آگاهانه از بيمار توسط پزشك مي باشد . كليه برگه ها توسط پزشك محترم معالج يا دستياران ايشان تكميل و ممهور مي گردد.

2-كارت بستري ، مي بايست ممهور به مهر و امضاء پزشك  و درج تشخيص بيماري يا جراحي مورد نظر باشد  و نام پزشك معالج  نيز در آن قيد شده باشد. اين امر توسط پزشك محترم صورت مي پذيرد . ولي  چنانچه به هر  دليلي  ، كارت بستري صادر شده ، فاقد مهر و امضاء پزشك  و يا درج ناقص نكات مورد سئوال در كارت يا ساير اوراق پيوست باشد ، موضوع را به منشي درمانگاه ، ياد آوري فرمائيد تا هماهنگي لازم را جهت تكميل كارت بستري يا ضمائم   ، انجام دهد .

3-چنانچه داراي دفترچه بيمه نيروهاي مسلح ويا ساير  بيمه هاي طرف قرارداد با بيمارستان مي باشيد ،  مي بايست جهت بهره برداري از مزاياي ما لي بيمه، علاوه بر كارت بستري ، دستور بستري ، در دفترچه بيمه بيمار  نيز نوشته شده باشد .

4-    كليه بيماران نيازمند به  جراحي ( بجز بيماران جراحي قلب ، بيماران  مربوط به رشته هاي داخلي و  بيماران آندوسكوپي ) و يا ساير بيماراني كه  پزشك معالج تشخيص داده است ، قبل از اقدام به بستري ،  لازم است باحضور در كلينيك آماده سازي ، ابتدا توسط متخصص بيهوشي و در صورت صلاحديد متخصص بيهوشي ،  توسط متخصص قلب ، ويزيت  شوند و عدم منع جراحي يا انجام اقدام درماني بيمار از نظر بيماريهاي زمينه اي ، توسط ايشان بررسي و تاييد شود. .

در رابطه با سابقه مصرف دارو ، حتما مراتب را به پزشك محترم معالج و ساير پزشكان معاينه كننده مطرح فرماييد. مصرف بعضي از داروها نظير آسپرين ، هپارين ، و ... مي تواند در حين عمل جراحي تاثير منفي داشته باشد.

5-پس از گرفتن كارت بستري و برگه دستورات پزشك، و اخذ مجوز ادامه درمان از  كلينيك آماده سازي ( در صورت نياز )  جهت اخذ  راهنمايي و اعمال برنامه ريزي بيمارستان براي ايجاد تسهيلات در روز بستري شما ، به  قسمت رزرو پذيرش بيمارستان كه در درمانگاه (مجاور كلينيك آماده سازي بيمار ) واقع مي باشد  ، مراجعه فرماييد

 

6-با توجه به اينكه در حال حاضر ،  هزينه بعضي از خدمات ارائه شده به بيماران جراحي (مثل هزينه پگ عمل جراحي ) ، توسط بيمه سازمان خدمات درماني نيروهاي مسلح و يا بعضي از بيمه هاي طرف قرارداد با بيمارستان پرداخت نمي گردد ، اين هزينه هنگام بستري بيمار ، از ايشان اخذ مي گردد. (حتي از شاغلين محترم نيروهاي مسلح و خانواده تحت تكفل ايشان )

7-به خاطر داشته باشيد كه اين مركز ،  به عنوان يك مركز تخصصي و فوق تخصصي  آموزش – درما ني و با درجه ارزشيابي  يك- عالي از سوي وزارت بهداشت و درمان پزشكي مطرح بوده ، و لذا حضور دستياران محترم رشته هاي تخصصي و فوق تخصصي در كنار اساتيد محترم پزشكي الزامي است.

8-بيماران غير ايراني و خارج از كشور كه متمايل به دريافت خدمات درماني از اين مركز مي باشند ،مي توانند طبق ضوابط و در چهارچوب مقررات مربوط به توريسم درماني ، خدمات مورد نياز خود را دريافت نمايند.

   ب-اطلاعات ضروري مربوط به شروع و حين بستري بيمار :

مدارك لازم براي تشكيل پرونده باليني :

1-يادآوري مي نمايد كه در روز بستري ، همراه داشتن  كارت بستري همراه با برگه هاي الصاقي ،  دفترچه بيمه خدمات درماني كه در آن دستور بستري قيد شده باشد ،و كپي صفحه ا ول دفترچه درماني ، و همراه داشتن كارت ملي الزامي است.براي مادران باردار همراه داشتن اصل شناسنامه و كپي صفحه اول و دوم شناسنامه كه نام همسر در آن قيد شده باشد نيز ، الزامي است.

2- در صورتيكه در حين درمان سرپايي ، براي شما سي تي اسكن (CTScan) يا ام آر اي (M.R.I) درخواست شده است ، اصل مدارك فوق به همراه دو برگ كپي از گزارش تصويربرداري مربوطه را نيز حتما همراه داشته باشيد.

تبصره 1- طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح ، براي  انجام  اعمال جراحي مربوط به كمر و ستون فقرات ، و اعمال جراحي مربوط به پارگي مينيسك و ترميم زانو (ACL)، داشتن گزارش MRI   (ام، آر ، اي )  و دو برگ كپي از آن جهت الصاق به پرونده بيمار،   الزامي است.

تبصره 2- طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح ، براي  انجام  اعمال جراحي مربوط به سينوس هاي بيني و سنوزيت ، داشتن گزارش (سي تي اسكنCTSCAN   ) و دو برگ كپي ازآن جهت الصاق به پرونده بيمار،  الزامي است. 

3-حسب  ضوابط قانوني   ، در پذيرش كودكان  و  افراد زير 18 سال ، حضور ولي بيمار ( در درجه اول پدر و در صورت فوت پدر ،جد پدري ، و در صورت فوت جد پدري ، قيم قانوني بيمار با حكم دادگاه )براي ارائه رضايت جراحي يا درمان ،  الزامي است.

 ( مادر در صورتي مي تواند رضايت دهد كه از طرف دادگاه حضانت فرزند را عهده دار باشد )

4-طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح ،   دختران  مجرد بالاي 15 سال ، علاوه بر اصل دفترچه بيمه ، لازم است اصل شناسنامه  عكس دار خود را همراه داشته باشند.

5-طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح، براي فرزندان ذكور (پسر) كد كفالت 2 ، تا 25 سال مي باشد و تنها ،  اعتبار داشتن دفترچه ملاك نمي باشد .

6-حسب  ضوابط قانوني   ، براي بانواني كه تحت عمل جراحي رحم و جراحي هاي مرتبط با  مسائل نازايي و يا بارداري و يا اعمال جراحي زيبايي   قرار خواهند گرفت ، حضور و رضايت كتبي  همسر و يا  داشتن نامه از مراجع قضايي ( براي بانوان جدا شده از  همسر) و يا همراه داشتن طلاقنامه،   الزامي است.

7-براي مراجعين محترم طرف قرارداد با ساير بيمه هاي غير نيروهاي مسلح ، ارائه معرفي نامه از بيمه مربوطه و پرداخت حق فرانشيز (حق سهم بيمار )  الزامي است.

8-پرسنل وظيفه  و خانواده تحت تكفل ايشان ، براي دريافت خدمات بستري ،  علاوه بر لزوم ارائه دفترچه خدمات درماني نيروهاي مسلح  ، مي بايست  سرپرست بيمه شده يا  از يگان خدمتي محل خدمت گواهي اشتغال بكار ارائه نمايد ويا داراي برگه مرخصي معتبر و تاييد شده توسط مهر و امضا كارگزيني يگان خدمتي باشد  و مي بايست قابل ارائه به بيمارستان باشد.

9-طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح، براي برخي از اعمال جراحي (نظير اعمال جراحي فك و صورت ، انحراف بيني ، اعمال ترميمي و پلاستيك ، و جراحي برخي از توده هاي بدن ، قبل از اقدام به بستري ، تاييد درمان را از نماينده محترم معتمد سازمان بيمه نيروهاي مسلح اخذ نمايد . در غير اينصورت مشمول پرداخت آزاد خواهد بود.

10-بيماران اعصاب و روان تحت پوشش بيمه  نيروهاي مسلح   و   بيمه ايران  ، به هنگام بستري در بخشهاي اعصاب و روان ، به صورت علي الحساب ، مي بايست 000/500/2 ريال پرداخت نمايند. 

11-طبق ضوابط بيمه نيروهاي مسلح، لازم است بيمار، براي انجام برخي از اعمال جراحي سرپايي و دي كلينيك بيمه شدگان نيروهاي مسلح ، پرداخت فرانشيز (حق بيمه ) الزامي است.  

12-براي كليه مصدومين تصادفات و سوانح ترافيكي ، ارائه كروكي و گزارش اورژانس تهران ( 115 ) الزامي است.

13-براي بستري شدن در بخش دي كلينيك  يا بخش آندوسكوپي ، حضور يك نفر همراه الزامي است. ( جهت حفظ ايمني بيمار )

نكات قابل توجه براي بيماران  هنگام بستري  :

1-ممكن است به علت محدوديت تخت بيمارستان و تغيير شرايط درمان بيماران بستري شده  و عدم  امكان ترخيص بيمارطبق برنامه قبلي   ، رزرو   و  برنامه ريزي صورت گرفته شده براي  بستري بيمار جديد ،  طبق زمان بندي صورت گرفته ، ميسر نباشد و بستري و ارائه خدمت درماني به زمان ديگر موكول شود . با اين وجود ،  بيمارستان تلاش خود را براي بستري بيمار صورت خواهد داد.  ولي در هر صورت ، صبر و تحمل بيماران عزيز، مي تواند ما را در اين امر كمك نمايد. 

2-ضمن ارج نهادن به حضور همراهان گرامي بيمار، باتوجه به محدوديت هاي فيزيكي در فضاي پذيرش  بيمارستان  و نياز به حفظ سكوت و آرامش براي بيماران گرامي ، خواهشمند است فقط يك نفر از همراهان بيمار،  در كنار بيمار خود ، براي انجام مراحل پذيرش ، به واحد پذيرش بيمار مراجعه نمايد. 

3-با حفظ آرامش و توجه به مقررات بيمارستان و ضوابط پذيرش ، اجازه دهيد پرسنل بيمارستان بتوانند در ارائه خدمات اداري و درماني ايمن و با كيفيت ، انجام وظيفه نمايند.

4-هنگام ارائه آدرس و تلفن خود، حتما موارد ذكر شده به صورت مستند و صحيح ارائه شود. در مواردي لازم مي شود كه حتما با بيمار تماس گرفته شود.لذا ارائه شماره تلفن صحيح و در دسترس ، ضروري است.

5-با توجه به ضوابط بيمارستان و اهميت حجاب برتر ، شايسته است بانوان محترم و ملاقات كنندگان گرامي ، جهت رفاه حال خود و رعايت شئونات اسلامي ، چادر مشكي به همراه داشته باشند.

6-در صورت وجود  مجوز براي  داشتن همراه (1- درخواست پزشك معالج 2- درخواست  و موافقت مسئول بخش )  ، همجنس بودن همراه با بيمار،  به منظور  رعايت طرح ا نطباق ،  الزامي است.

7-براي انجام عمل جراحي و يا انجام آزمايش هاي لازم ، حدود 8 ساعت ناشتا بودن بيمار كافي است.

8-به منظور شناسايي درست و  ارتقا ايمني بيمار در اخذ خدمات درماني مورد نظر ، مچ بند هاي شناسايي بيمار ، كه در آن نام مركز درماني ، مشخصات ا سمي بيمار ، نام پدر ، شماره پرونده و نام بخش بستري و تاريخ تولد بيمار قيد شده است ، در بدو پذيرش بيمار ، توسط واحد پذيرش بيمارستان ، تهيه مي شود و لازم است در همان مكان پذيرش ، به مچ دست راست بيمار نصب شود. براي نوزادان دو عدد مچ بند ،  تهيه شده و به دور مچ پاي نوزاد بسته مي شود.

9-لازم است مشخصات درج شده ،   توسط بيمار يا همراه بيمار نيز كنترل شده و پس از تاييد مشخصات مچ بند ، تحويل آن در محل مخصوص ، توسط بيمار يا همراه بيمار تاييد  شده و امضا گردد. 

10-رنگ مچ بند ،  توسط پزشك معالج و هنگام صدور كارت بستري مشخص مي شود. مچ بند سفيد براي بيماران عادي ، مچ بند قرمز براي بيماراني كه داراي حساسيت و آلرژي نسبت به دارو يا موارد خاص مي باشند و مچ بند زرد نيز براي بيمار اني كه مستعد سقوط

از تخت يا بيماريهاي زخم بستر و عروقي مي باشند استفاده مي گردد. (در صورت عدم تعيين رنگ ، مچ بند سفيد ارائه مي شود)

11-علي رغم نصب مچ بند  ، در طول زمان بستري ، ممكن است از سوي پرسنل درماني بيمارستان نيز هنگام ارائه خدمات درماني ، مشخصات درج شده ، از بيمار سئوال شده و با مچ بند مطابقت داده شود. . اين امر به خاطر درستي انجام كار و  افزايش ايمني بيمار درارائه خدمت درماني صورت مي پذيرد.

12-مسئوليت حفظ و نگه داري از اموال و اشيا گران قيمت بيمار و وسايلي از قبيل گوشي تلفن همراه ، دندان مصنوعي ، عينك ، اندام هاي مصنوعي ، و ... به عهده بيماران ارجمند مي باشد . (البته مي توانند موارد را  به مسئول محترم  بخش مربوطه تحويل داده و رسيد دريافت نمايند.)

13-پرداخت هر گونه  هديه يا وجه ما لي به پرسنل بيمارستان ممنوع است . كليه پرداختهاي قانوني ، صرفا از طريق صندوق بيمارستان و با ارائه  قبض توسط بيمارستان  صورت مي پذيرد.

14-در صورت مراجعه افراد ناشناس ،  به عنوان پرسنل بيمارستان ، براي دريافت وجه ما لي يا ... و يا  برقراري تماس هاي تلفني براي اخذ اطلاعات پزشكي از بيمار  ، قبل از هر گونه اقدام ،  بلافاصله مراتب را به ايستگاه پرستاري بخش اعلام فرماييد. به خاطر داشته باشيد تحت هيچ شرايطي خارج از ضوابط بيمارستان و جز  از  طريق صندوق هاي ما لي  بيمارستان ، وجهي به هيچ فردي پرداخت نشود.

15-وسايل شخصي خود نظير قاشق و چنگال ، ليوان ،دمپايي ،  حوله و مسواك را به همراه داشته باشيد. در صورت تمايل مي توانيد موارد ذكر شده را از غرفه  مربوطه ، كه در طبقه همكف  مركزي بيمارستان قرار دارد  ، با پرداخت هزينه ، تهيه فرماييد.

16-پس از بستري بيمار در بخش ، ا مكان جابجايي پزشك وجود ندارد . در صورت اصرار بر تعويض سرويس درماني ، مي توانيد با رضايت شخصي ، بيمار خود را ترخيص نموده و به درمانگاه پزشك مورد نظر مراجعه نماييد. در صورت تقبل ادامه درمان بيمار توسط پزشك مورد نظر ، با صدور كارت بستري و  انجام  مراحل مجدد پذيرش ، پذيرش بيمار در سرويس پزشك مورد نظر امكان پذير خواهد بود.

در طول اقامت در بيمارستان ، مي توانيد ازاطلاعات و  امكانات ذيل ، استفاده نماييد :

1-هنگام حضور بيمار در بخش ، توسط مسئول محترم بخش ، مورد خوش آمد گويي قرارگرفته وضمن ارائه آموزش توجيهي شرايط بخش به بيمار ،  اقدام اوليه درمان ، نظير رگ گيري و تعويض لباس و قرارگرفتن بيمار در اتاق و تخت بستري خود ، صورت مي پذيرد  

2-ساعت ملاقات بيمارستان ، همه روزه از ساعت 14 تا 30/15 مي باشد. حضو ر كودكان  عزيز ، براي ملاقات بلاما نع است. با اين وجود ، توصيه مي شود براي حفظ سلامتي كودكان دلبند خود ، از آوردن كودكان به محيط هاي درماني و بخش خود داري فرماييد.

3-برقراري تماس تلفني با خارج بيمارستان ، از طريق گوشي تلفن  موجود در اتاق و با گرفتن  پيش شماره 90 ، امكانپذير مي باشد . همچنين مي توانيد براي ارتباط تلفني با خارج از بيمارستان ، از تلفن هاي همگاني كارتي يا رايگان داخل شهري موجود در طبقات بيمارستان استفاده فرماييد.       

4-امكان انتخاب غذاي مورد نظر از منوي روزانه بيمارستان ، با نظر پزشك محترم معالج ، امكان پذير است.

5-در صورت نياز ، با فشار دادن دكمه مخصوص كنار تخت، (نرس كال   Nurss Call) ، مي توانيد پرستار يا بهيار محترم بخش را به حضور خود فراخوان فرماييد.

6-مي توانيد براي اقامه نماز ، از فضاي مخصوص كه در هر بخش به اين امر اختصاص داده شده است ، استفاده فرماييد.

7-در صورت داشتن سئوال شرعي و ديني ، مي توانيد با گرفتن شماره تلفن داخل 47 و 62048   ،به صورت 24 ساعته ،  نسبت به اخذ پاسخ يا  راهنمايي لازم از دفتر نماينگي محترم ولي فقيه بيمارستان استفاده فرماييد.

8-تهيه آبجوش ، از طريق آبدارخانه موجود در هر بخش ، ميسر است.

9-همراه محترم بيمار ، در صورت اخذ كارت همراه (با مجوز پزشك معالج و مسئول بخش / شيفت) و پرداخت هزينه ، مي تواند از امكانات غذا و ... استفاده نمايد. در صورتي كه تمايل داشته باشيد از يرستار يا همراه خصوصي استفاده فرماييد ، با مراجعه به دفتر پرستاري بيمارستان ، واقع در طبقه همكف ، اتاق 13 يا تماس با تلفن 62013 ، راهنمايي لازم را اخذ فرماييد.   

10-شماره تلفن  واحد اطلاعات بيمارستان    4300,620906   مي باشد.

11-پزشك پاسخگو ، همه روزه و به صورت 24 ساعته ، جهت حل مشكلات درماني بيماران ، در بيمارستان مستقر مي باشد.   ( تلفن = 62011)

12-امكان استفاده از شبكه هاي تلويزيون جمهوري اسلامي ، با رعايت صدا ي مناسب ، امكانپذير مي باشد. همچنين يخچال در كليه اتاق هاي بخش وجود دارد.

13-استفاده از پاركينگ جنب درمانگاه بيمارستان ، تا سقف فضاي موجود براي استفاده جانبازان عزيز بالاي 25درصد و معلولين حركتي ، و در حد پياده و سوار كردن بيماران بستري و يا ترخيص شده و بيماران بخش فيزيوتراپي بلامانع است. در ضمن پاركينگ خصوصي جنب مسجد بقيه ا... (عج) نيز آماده ارائه خدمات مي باشانشائ ا... با تكميل پروژه پاركينك طبقاتي بيمارستان ، محدوديتهاي موجود براي پارك خودرو مرتفع مي شود.

14-آژانس مستقر در پاركينگ شمال شرقي (مجاور درمانگاه بيمارستان ) به صورت 24 ساعته آماده ارا ئه سرويس دهي به متقاضيان محترم بيمارستان مي باشد. براي درخواست خودرو ، مي توانيد با شماره 64343  تماس حاصل فرماييد.

ج‌- اطلاعات مربوط به زمان ترخيص بيمار:

ترخيص بيمار از بخش ، طبق صلاحديد و با دستور پزشك معالج ، و پس از تكميل پرونده باليني بيمار صورت مي پذيرد.

1-پس از تكميل پرونده بيمار توسط پزشك و سيستم پرستاري ، پرونده توسط منشي بخش به حوزه مدارك پزشكي و ترخيص  واقع در طبقه همكف ارسال .مي گردد  تا ضمن چك مجدد مدارك پزشكي بيمار ، تجهيزات پزشكي و يا اقلام دارويي بيمار نيز تعيين تكليف شده و ميزان بدهكاري يا طلبكاري بيمار نسبت به مبلغ واريزي بدو پذيرش مشخص شود. پس از تعيين هزينه ، مراتب جهت اعلام به بيمار ، به بخش منعكس مي گردد. در صورت صفر بودن هزينه ، بخش مي تواند بيمار را ترخيص نمايد.

2-در صورت طلب يا بدهكاري  ، همراه بيمار مي تواند با مراجعه به باجه ترخيص ، نسبت به تسويه حساب بيمار خود  و اخذ مجوز خروج اقدام فرمايد.

3-توصيه هاي پس از ترخيص ، از جمله نحوه مصرف داروها ، چگونگي و زمان استحمام ،  نحوه تغذيه و زمان مراجعه مجدد به پزشك معالج  و ...، از طرف پرستار بخش يا پزشك / دستيار معالج براي بيمار توضيح داده مي شود.

4-هنگام خروج بيمار از بخش ، دفترچه درماني همراه با  نسخه دارويي حين ترخيص ، به ا نضمام برگه خلاصه پرونده باليني  بيمار ،  برگه آموزشهاي حين ترخيص  به بيمار تقديم خواهد شد. ساير  مدارك پزشكي كه در بدو ورود بيمار به بخش ،  از سوي  ايشان،  به بخش تحويل شده است نيز ، به بيمار عودت مي گردد.

5-بيماران محترم توجه داشته باشند كه موقع خروج از بخش ، كليه مدارك فوق را از بخش تحويل بگيرند . مدارك فوق  ، در مراجعات بعدي بيمار به بيمارستان يا ساير پزشكان محترم مورد استفاده قرار مي گيرد.

6-با ترخيص بيمار ، مچ بند بيمار بلااستفاده بوده و معدوم گردد.

7-با توجه به توصيه هاي حين ترخيص ، و موارد ذكر شده در برگه خلاصه پرونده ، در صورت نياز به ويزيت مجدد پزشك در درمانگاه ، نسبت به اخذ نوبت از درمانگاه اقدام فرماييد.

8-از اين كه زماني از ايام عمر پر بركت شما در بيمارستان سپري شده يا مي شود  و ما افتخار خدمت به شما را داشته يا خواهيم داشت ، مفتخريم و براي سلامت ، سعادت و عاقبت بخيري شما ، همراهان گرامي و همه بيماران عزيزرا  ، از خداوند متعال ، مسئلت مي نماييم.

 
1395/11/10
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
Powered by DorsaPortal